Wikia

Zpellings-kont-rolle is een van de freelancers van Pipo Productions.

Levensloop Edit

Hij heeft al vanaf zijn geboorte last van een zeldzame afwijking aan zijn kont waardoor alle woorden die hij probeert te spellen verkeerd worden gespeld. Daarnaast heeft hij een rare obsessie met alles wat elektronisch is, met name computers en laptops.

Wat deze obsessie inhoud wordt beschreven in het volgende boek: "Wat te doen wanneer er computers in plaatsen zitten waarvan je niet wist dat ze er waren, dan moet je de computer reperateur met de naam Ger bellen, die haalt het er dan uit, oeps, nu heb ik gelijk de clou van mijn boek verteld dus is het ook niet spannend meer."

Na het uitbreken van de grote virusepidimie (waar hij natuurlijk niks aan kon doen) verhuisde hij naar zijn huidige woonplaats waar hij neerstreek.

Naam Edit

Hij komt aan zijn naam door zijn vaak vreemde en ludieke wijze van het spellen van woorden. Hij is onder andere bekend van woorden als 'de Pliesie', 'het Kaarnafal' en 'een brootje Duner Keebäb'.

Verdenkingen Edit

Hij wordt er dan ook van verdacht achter de aanslagen op Grover, Elmo en Tinkiewinkie te zitten en mee te hebben geholpen aan de kraak van de kluis met de antwoorden van Lingo.

Around Wikia's network

Random Wiki