Wikia

The Tragedy of Homeo and Borneo
Afbeelding gewenst
Regie Dove Jimi
Ongelukje, Ball Of Steel
Voetbal??
Little Ross
Productie Pipo Productions
Hoofdrollen Dove Jimi
Ongelukje, Ball Of Steel
Voetbal??
Little Ross
Montage Voetbal??
Little Ross
Distributie Pipo Productions
Première mid-april 2009
Genre Drama
Lengte 9 minuten
Taal Engels
Land Nederland
Portaal  Portaalicoon   Film

The Tragedy of Homeo and Borneo is een film uit 2009. Het is de eerste film die volledig geproduceerd werd door Pipo Productions.

VerhaalEdit

Als Theo, zijn jongere broer, Borneo mee neemt naar zijn vriend Roméo, ontmoet Borneo daar Roméo's jongere broer Homeo. De twee worden verliefd. De twee spreken dan af dat zij elkaar de volgende dag weer zullen ontmoeten.

De volgende dag komt Borneo naar het balkon van Homeo, en speeld daar een liefdesballade voor hem. Borneo vraagt hem dan ten huwelijk, maar Homeo moet dit afwijzen want hij is al getrouwd, namelijk met Cleo, die de twee interrupeerd. Roméo bemerkt echter dat zijn broer wat depressief begint te worden, dus praat hij met Theo.

Inmiddels heeft Cleo al de touwtjes in handen in het huis van Homeo. Homeo is zo verdrietig van dat hij Borneo heeft moeten afwijzen, dat hij besluit, met de legendarische woorden "I don't want to live anymore", zelfmoord te plegen. Als Roméo het jasje van zijn broer vindt, beseft hij dat Homeo dood is. Hij geeft Borneo de schuld en steekt hem dood.

Roméo verteld het verhaal aan Theo, en Theo steld hem gerust en verteld dat ze het best ergens anders kunnen gaan wonen en een nieuw levene moeten opstarten.

RolverdelingEdit

Naam Personage
Dove Jimi Borneo de Jager
Ongelukje, Ball Of Steel Homeo de Vries
Little Ross Theo de Jager
Voetbal?? Roméo de Vries
Voetbal?? Cleo de Vries

Premières Edit

Nationaal Edit

De nationale première was in een zaal ter groote van een middelgroot klas lokaal, voor de ingewijden onder ons, het was 1.45 (of zo).

Internationaal Edit

De internationale première werd gehouden in het Koninkrijk Zweden (Konungariket Sverige). Het was een daverend succes, tientallen, duizenden, honderduizenden, miljoenen, miljarden mensen hebben deze film nog niet gezien. Maar degene die deze bewegende foto nog niet hebben gezien, hebben hier waarschijnlijk (of niet) ontzettende spijt van.