Wikia

Nordic walking is een fascistische beweging afkomstig uit Finland. Het is vooral populair onder de 60-plussers. Het doel van Nordic walking stukken land te annexeren aan Finland. Plaatselijke Nordic walkers vormen pelotons, en gaan zo door stukken natuur wandelen. Met deze handelingen verkennen ze de omgeving en plaatsen ze voor het blote oog onzichtbare landmijnen. Omdat de Nordic walkers oud en zwak lijken, denkt niemand aan het potentiële gevaar dat ze vormen voor de samenleving.

GeschiedenisEdit

De beweging begon in Finland in de jaren '70 van de vorige eeuw. Het was een reactie op het introverte socialistsche landklimaat van Finland van die tijd. De oprichters streefden naar een hegemoniale positie van Finland op militair gebied, maar ook op het gebied van culinaire hoogstandjes. In de jaren '90 kreeg de beweging ook volgers in het buitenlanders. Het was bijzonder in trek bij de oma's van de Amerikaanse skinheads.

Wijze van handelenEdit

Landmijnen

Een paar voorbeelden van onzichtbare landmijnen

In regio's met veel Nordic walking-sympathisanten vormen zich pelotons die systematisch de omgeving gaan verkennen. Ze vallen niet op doordat de meeste sympathisanten 60-plussers zijn, en het wandelen alleen lijken te doen voor de lichamelijke inspanning. Bij het wandelen plaatsen ze voor het blote oog onzichtbare landmijnen. Ook zijn hun wandelstokken omgebouwd tot sluipschuttergeweren, zodat ze op afstand tegenstanders kunnen uitschakelen.

Fokke en SukkeEdit

Ook Fukke en Sukke, getuigen deze bronnen [1], [2] en [3] zijn fervente Nordic walkers.