Wikia

Hagar Nielsson (1078-1158) is een viking die beroemd werd doordat hij een boek schreef over de mistanden in de vikingmaatschappij. Hierdoor kreeg hij de naam "Haggar de Knorrepot".

BiografieEdit

Hagar werd geboren in 1078 als de zoon van Niels Stinkmuil. Zijn jeugd werd gekenmerkt door het onafgebroken zeuren van de kleine Hagar. Na de middelbare school te hebben afgerond besloot hij maatschappijleer te gaan studeren. Na zijn studie cum laude af te hebben gesloten werd hij eerst stratenmaker. Via dit beroep kon hij goed meemaken wat er allemaal mis was in de vikingmaatschappij uit de 12e eeuw. In 1102 kreeg hij een zoon, Wicky de Viking. En vijf jaar later, in 1107, bracht hij zijn eerste manuscript naar de uitgever, maar dit manuscript werd eerst afgewezen. Zijn tweede, derde en vierde manuscript werden ook afgewezen. Maar het vijfde manuscript werd gepubliceerd. Hier komt ook het vikinggezegde, Vijfmaal is Scheepsrecht, vandaan. Het boek werd, ondanks dat de meeste vikingen niet konden lezen, een groot succes. Dit kon ook komen door de vele erotische ilustraties die in het boek stonden.

Hagar stierf op tachtigjarige leeftijd in 1158.